את התמונה שמופיעה במערכת (ותופיע בסופו של דבר בתעודת הצולל) מעלה/טוען החניך למורנ"ה במעמד ההרשמה למערכת.
בלחיצה על השדה "תמונה שלך" ניתן להוסיף תמונה מתוך קבצי התמונות שקיימים במחשב/בטלפון
או להפעיל את מצלמת המחשב/הטלפון, לצלם תמונה ולהעלות אותה.
רגע לפני שהחניך מעלה את התמונה למערכת יקפוץ לו חלון עם הסבר לגבי פורמט נכון של תמונה
למרות זאת, קורה שהחניכים מעלים תמונות בפורמט שונה מההגדרות הנ"ל ונדרש להחליף את התמונה כדי שבעתיד נוכל להנפיק לו תעודת צולל עם תמונה ברורה.
המורנ"ה לא יכול לזהות מקרים שבהם החניך העלה תמונות של אנשים אחרים, בעלי חיים (כן, כן...כבר היו מקרים) או תמונות לא מתאימות או לא ראויות.
הוספנו למורנ"ה יכולת לזהות תמונות גוף מלאות ולגזור מהן תמונת פספורט, אולם היכולת הזאת אינה מושלמת
ולרוב נקבל תמונת פנים (פספורט) ברזולוציה נמוכה שאינה מתאימה להדפסה על תעודת הצלילה.
בנוסף, הוספנו למורנ"ה יכולת (חלקית) לזהות תמונה לא מתאימה.
במקרה שהמורנ"ה מזהה תמונה לא מתאימה היא:
1. תקיף אותה באדום מקוקו.
2. בהמשך, המערכת לא תאפשר לשלוח את ההסמכה להתאחדות עד להחלפת התמונה.
בצילום המסך לעיל, המורנ"ה לא מזהה שהתמונות של החניכים מיכאלי מיכאל וירון חנן אינן מתאימות, מצד שני המורנ"ה מגדירה שהתמונה של ביטון דיקלה אינה מתאימה ולכן מקיפה אותה בקוקו אדום. לכאורה, התמונה של דקלה שהיא תמונת "ראש - צוואר" נראית מתאימה יותר מהתמונות של מיכאלי וחנן. במקרה זה התמונה של דקלה ברזולוציה מאוד נמוכה שלא תאפשר הדפסה על תעודת הצולל ולכן המורנ"ה זיהתה תמונה זו כלא מתאימה" וסימנה אותה בהתאם.
במקרה של מיכאלי וחנן, המערכת פשוט לא הצליחה לזהות את הלקונה ולכן חשוב שגם המדריך/מנהל מקצועי ישים לב ויתקן בהתאם.
גם כאשר התמונה עומדת בכל המאפיינים הנדרשים, המורנ"ה לא יכולה לדעת האם אכן מדובר בתמונה של אותו חניך, בדוגמה לעיל דקלה העלתה בטעות תמונה של אחיה! אבל היא יכלה גם להעלות תמונה של חברה שלה ולכן אין תחליף לשילוב של בדיקה של מישהו שמכיר ויודע לזהות את החניך/ה.
כיצד ניתן להחליף/לעדכן תמונת חניך?
עם סיום ההרשמה למערכת, החניך לא יוכל לעדכן את פרטיו האישיים ולא את התמונה שהעלה במקור,
את התמונה יכולים לעדכן רק המדריך ו/או המנהל המקצועי.
עדכון תמונה ע"י המדריך:
המדריך מבלה עם החניכים מספר ימים לא מבוטל ובהזדמנות זאת הוא יכול לעדכן את תמונתם כאשר:
1. החניך מבקש מהמדריך להחליף לו תמונה.
2. המדריך מזהה שתמונת החניך מוקפת באדום מקוקו.
3. המדריך מזהה שתמונת החניך אינה מתאימה/ראויה.
כדי לעדכן/לשנות את תמונת החניך, על המדריך להיכנס לתיק החניך ולבחור במסך "עדכון תמונה"
לחיצה על התמונה תפתח חלון עם הנחיות לגבי הפורמט הנכון של התמונה ומשם הוא יכול לבחור להעלות תמונה מהמחשב/טלפון או לצלם תמונה חדשה.
לאחר מכן יש ללחוץ על כפתור עדכון.
במקרה שבו המערכת מקיפה את התמונה החדשה בקוקו אדום, זה אומר שגם התמונה החדשה אינה מתאימה.
זה קורה בדרך כלל כאשר מעלים למערכת תמונה ברזולוציה נמוכה או תמונת גוף מלאה (במקום תמונת פנים "ראש-צוואר").
שימו לב!
מרגע שמדריך הצלילה מסמיך את החניך, תיק החניך ייעלם ממסך "הקורסים שלי" והיחיד שיוכל לעדכן את תמונת החניך יהיה המנהל המקצועי ו/או מנהל בית הספר.
עדכון תמונה ע"י מנהל:
המנהל המקצועי ו/או מנהל בית הספר יכולים לעדכן את תמונת החניך בדומה לתהליך שמתואר לעיל.
שידור הסמכה עם תמונה לא מתאימה:
במקרים בהם המורנ"ה מזהה שהתמונה אינה מתאימה (מסומנת בקוקו אדום) היא לא תאפשר למנהל לשגר את ההסמכה להתאחדות עד להחלפת התמונה בתמונה מתאימה.
במקרים אחרים, המורנ"ה לא מזהה שהתמונה אינה מתאימה/ראויה (למשל תמונת נוף, תמונת בעל חיים ועוד) וגם המנהל
עלול לפספס את זה לכן הוספנו לתהליך שידור ההסמכה שלב נוסף שבו יקפוץ חלון עם תמונת החניך לבדיקה.
***חשוב***חשוב***חשוב
במקביל לשידור ההסמכה להתאחדות החניך מקבל תעודה זמנית למייל.
אם משודרת להתאחדות הסמכה עם תמונה לא מתאימה, החניך יקבל תעודה זמנית עם תמונה לא מתאימה.
שינוי/עדכון תמונה* במורנ"ה לאחר שידור ההסמכה להתאחדות:
אם שיניתם תמונת חניך במורנ"ה לאחר שההסמכה שודרה להתאחדות, התמונה לא תדעכן במערכת ההסמכות של ההתאחדות!
התמונה החדשה כן תתעדכן רק אם תשדרו להתאחדות הסמכה נוספת, למשל:
חניך הוסמך אצלכם לדרגת צולל כוכב אחד.
לאחר מכן עדכנתם את תמונתו במערכת
ואז הוא ממשיך אצלכם לקורס 2 כוכבים ושידרתם לו הסמכת 2 כוכבים.
במקרה כזה, התמונה החדשה תגיע להתאחדות ותתעדכן במערכת ההסמכות.
*כנ"ל לגבי עדכון פרטים אישיים במערכת.