הוספת/סנכרון ציון מבחן

חזור

מעבר בהצלחה (ציון 80 לפחות) של מבחן עיוני הינו אחד התנאים להסמכת החניך
ולכן טופס מעקב החניך במורנ"ה כולל גם את ציון המבחן העיוני של קורס הצלילה.

מכיוון שהמבחנים העיוניים מבוצעים לרוב באפליקציית מצולות, וכדי להקל על עבודת המדריך יצרנו אפשרות לסנכרן ציון עם אפליקציית מצולות בלחיצת כפתור.

 

בחלק התחתון של טופס המעקב קיימת השורה "תוצאות מבחן הידע התיאורטי" עם 2 כפתורים:
1. כפתור סנכרון ציון.
2. כפתור עדכון ידני.

כפתור סנכרון ציון
לחיצה על כפתור זה מבצעת סנכרון בין המורנ"ה לאפליקציית מצולות.
המורנ"ה "מחפשת" את המבחן לפי:

  • סוג הקורס (כוכב אחד, 2 כוכבים וכו')
  • ומספר תעודת הזהות של החניך
  • והציון הגבוה ביותר (כאשר אותו חניך מבצע מבחן חוזר)


כאשר המורנ"ה תאתר את המבחן היא תעדכן את הציון ואת תאריך הבחינה בטופס המעקב.
אם המבחן לא אותר, תופיע על כך הודעה בחלון קופץ.

 

מהן הסיבות לכך שהמורנ"ה לא מאתרת מבחן וכיצד נתמודד עם זה?
המורנ"ה לא מאתרת מבחן רק כאשר:

  1. החניך לא נבחן באפליקציית מצולות - אם נבחן בעזרת טופס נייר נשתמש בכפתור עדכון ידני.
  2. החניך ביצע את המבחן הלא נכון. קורה שחניכים נבחנים בטעות במבחן של קורס אחר (חוסר תשומת לב של המדריך שמאשר את המבחן באפליקציה) - יש לבצע את המבחן הנכון ולסנכרן שוב.
  3. בהרשמה לאפליקציה, החניך רשם מספר תעודת זהות שונה מזאת שמוזנת במורנ"ה (למשל הזין מס' דרכון במורנ"ה ומס' תעודת זהות באפליקציית מצולות) - הטיפול במקרה הזה הוא מעט מורכב כפי שמתואר להלן.

החניך נבחן והמורנ"ה לא מסתנכרנת, מה עושים?
בכל מקרה בו המורנ"ה מקפיצה את ההודעה "לא נמצא ציון" והמדריך בטוח שהחניך נבחן באפליקציה, ההמלצה תהיה לחפש את המידע באפליקציית מצולות, במסך היסטוריית המבחנים.
כדי לאתר את המבחן, באפליקציית מצולות, נכנסים ל"התחל מבחן" ואז ל"כניסת מדריכים" (בוחרים מועדון ולוחצים על המשך).
ייפתח מסך ניהול חניכים שכולל 3 מסכים: ממתינים/במבחן/היסטוריה.
ראשית כדאי לבדוק שאישרנו לחניך שלנו את סיום המבחן במסך "במבחן". שימו לב לכפתור ריענון (עיגול חצים) כדאי ללחוץ עליו כדי לרענן מסך. 
נכנסים למסך היסטוריה שם מופיעה רשימת החניכים שהמדריך בחן, ודרכה ניתן לאתר את הנבחן לפי שמו.
אם מצאם את הנבחן, וודאו שהוא אכן ביצע את המבחן הנכון ואם כן אז יכול להיות שיש אי התאמה בין תעודות הזהות.
טיפול/תיקון מספרי תעודות הזהות הינו בלתי אפשר ברמת המדריך או המועדון*, אז אל תבזבזו על זה אנרגיה.
פשוט תצלמו מסך ותבצעו למבחן עדכון ידני.

אם לא מצאתם את החניך המבוקש בהיסטורית החניכים שלכם, יכול להיות שהחניך נבחן אצל מדריך אחר, תוכלו לאמת זאת בקלות ע"י כניסה לאפליקציה בטלפון של החניך, לחצו על התפריט (3 קווים אופקיים בחלק העליון של המסך).
בתפריט שיפתח תלחצו על "ציונים".

שם תמצאו את רשימת המבחנים שביצע החניך כולל תאריך הבחינה, שם הבחינה, שם המדריך וציון.
אם מצאתם את הבחינה המבוקשת - צלמו מסך.
אחרי שצילמתם מסך עם תיעוד שם הנבחן, סוג הבחינה וציון, תתבקשו להזין את הציון בצורה ידנית.

כפתור עדכון ידני
כפתור העדכון הידני מיועד לכל מקרה בו לא מצליחים לסנכרן ציון לחניך שנבחן מהסיבות שתוארו לעיל, או שהנבחן ביצע את המבחן בשיטה המיושנת של דף ועט.

להרחבה בנושא עדכון ציון ידני לחץ כאן.

ביצעתי סנכרון ציון ומסתבר שהחניך קיבל ציון נמוך מ-80 (ציון עובר), מה עושים?
בדרך כלל, המדריך יזהה זאת כבר במעמד הבחינה ובכל מקרה על החניך להיבחן שוב.
ואז יש ללחוץ שוב על כפתור סנכרון ציון.
המורנ"ה תמיד תחפש את המבחן עם הציון הגבוה ביותר

 

 * במקרים של אי התאמה בין תעודת הזהות במורנ"ה לאפליקציה או כאשר החניך טוען שתעודת הזהות שקיימת במורנ"ה אינה נכונה, רק מנהל מערכת יכול לעדכן/לתקן זאת. פנו ל shlomi@diving.org.il או ל tidf@diving.org.il צרפו לפניה צילום תעודת הזהות של החניך.