אם אתם קוראים שורות אלו, זה אומר שאתם יודעים והצלחתם להיכנס למערכת. אולם, כמדריכים, יתכן מאוד שהחניכים שלכם יתקשו להיכנס למערכת. להלן מספר טיפים שיסייעו לכם לתת מענה ל"חניך המתקשה" וגם ל"מדריך המתקשה".
פתרון בעיות נפוצות
"אני לא מצליח להיכנס למערכת!"
כאשר אחד החניכים שלכם אומר משפט זה, בדקו תחילה לאיזו מערכת הוא מתכוון. מניסיון, כבר יצא לי להסביר למישהו במשך חצי שעה כיצד נכנסים למורנ"ה עם קוד במסרון, ורק אחרי שביקשתי ממנו לשלוח לי צילום מסך כדי להבין את הבעיה, הבנתי שהוא בכלל באפליקציית מצולות ולא במורנ"ה :-)
שאלות מנחות לאבחון הבעיה
שאלה חשובה נוספת: "האם נרשמת למורנ"ה בעבר?" היו מקרים בהם אנשים מעולם לא נרשמו למורנ"ה, אך נבחנו בעבר באמצעות אפליקציית מצולות והם בטוחים שזאת אותה מערכת.
טעויות בפרטי זיהוי
לעיתים נדירות ישנה טעות אמיתית במספר תעודת הזהות או מספר הדרכון. מדובר במקרים בהם בעת ההרשמה לקורס הוזן למערכת מספר תעודת זהות שגוי (טעות הקלדה). בתור מדריך תוכל להיכנס למערכת ולבדוק בתיק הצולל שלהם מהם פרטי תעודת הזהות/דרכון הרשומים. אם נמצא כי מספר תעודת הזהות שרשום במערכת שגוי, רק מנהל מערכת יוכל לעדכן נתון זה.
דרכי גישה למסך הכניסה של המורנ"ה
ישנן מספר דרכים להגיע למסך הכניסה:
מסך הכניסה נראה כך:
אפשרויות שפה
בצד שמאל של פס הכותרת העליון נמצא כפתור שינוי שפה. כיום ניתן לבחור בין עברית, אנגלית ורוסית. שימו לב כי המורנ"ה בשפות אלו רלוונטית רק לחניכים/צוללים.
יש להקליד את מספר תעודת הזהות (בת 9 ספרות) או מספר הדרכון שהוקלד במעמד ההרשמה למערכת. חשוב לציין: אם בהרשמה לקורס החניך בחר להירשם עם מספר דרכון, הוא לא יצליח להיכנס עם מספר תעודת זהות.
לאחר מכן יש להקליד את הסיסמה. לאור הנחיות אבטחת הסייבר, אנו נדרשים לבחור סיסמאות מורכבות (הכוללות אותיות גדולות/קטנות, מספרים וסימנים), ולכן חלק לא קטן מהמשתמשים שוכחים או טועים בהקלדת הסיסמה.
מסיבה זו הוספנו את כפתור הצפייה בסיסמה (סמל העין). לחיצה על העין תציג את הסיסמה שהקלדנו, וכך נוכל לוודא האם אנחנו משתמשים:
אזהרת חסימה
שימו לב! לאחר 3 ניסיונות כניסה שגויים המערכת נחסמת. משמעות הדבר היא שמרגע זה כבר אי אפשר לאפס סיסמה ו/או להיכנס עם קוד חד פעמי במסרון. ברגע שנחסמתם, רק אנשי התמיכה הטכנית יוכלו להתיר את החסימה. הסבר מפורט על כך ניתן למצוא בדף אני לא מצליח להיכנס למורנה.
איפוס סיסמה
כפתור איפוס סיסמה יעביר אתכם למסך איפוס (או יותר נכון - שינוי) סיסמה. כדי לבצע זאת תצטרכו:
לאחר שתלחצו על כפתור "שליחה", תקבלו הודעת אישור וכן יישלח לכתובת המייל שלכם קישור לאישור שאכן אתם אלו שביקשתם לשנות סיסמה.
כניסה באמצעות SMS
כאמור, הסיסמאות הפכו להיות מורכבות ביותר ומבלבלות, לכן ההמלצה היא פשוט להיכנס עם קוד חד-פעמי.
שימו לב! במקרים הבאים לא תקבלו את המסרונים למכשיר הטלפון שלכם:
במקרים אלו, עליכם לבקש לקבל את הקוד באימייל.
תהליך הכניסה
גם כאן ההזדהות תהיה בעזרת מספר תעודת הזהות או הדרכון שהוקלדו במעמד הרישום למערכת המורנ"ה. לחיצה על כפתור "כניסה" תעביר אתכם למסך כניסה עם הקוד החד-פעמי שקיבלתם.
במקביל ללחיצה על כפתור הכניסה, יישלח אליכם לטלפון הנייד קוד חד-פעמי בן 4 ספרות במסרון SMS (לא הודעת ווטסאפ).
במסך הכניסה מוצג מספר הטלפון שאליו נשלח המסרון - זהו מספר הטלפון שהוקלד במעמד הרישום למערכת.
במקרה של מספר טלפון שגוי
אם המשתמש מבחין שזה אינו המספר הנכון, למשל בגלל:
במקרים אלו יש לפנות למרכז הצלילה. המנהל במרכז יכול לעדכן את מספר הטלפון של החניך במערכת המורנ"ה, ומרגע העדכון ניתן לנסות להיכנס מחדש.
אין מגבלה לכמות הכניסות עם קוד חד-פעמי.
אם קיבלתם הודעה ש"המשתמש לא קיים" או "הסיסמה שגויה", יש לפעול לפי ההנחיות הבאות
ש.פ 10/3/25