מסך מדריכים

חזור

מסך המדריכים הינו כלי עזר חשוב למעקב אחר צוות ההדרכה של מרכז הצלילה. בדף זה מרוכזים כל הנתונים שהמנהל המקצועי צריך לדעת על המדריך. בנוסף, המורנ"ה מגבה את המנהל המקצועי בכך שהיא מבצעת מעקב אחר פרמטרים רגולטוריים ואמורה* למנוע מהמדריך לבצע פעולות שאינו מורשה להן, כמו מתן התראה למנהל כאשר ביטוח הצלילה האישי של המדריך פג תוקף וחסימת המדריך מביצוע פעולות במורנ"ה כאשר הוא לא מבוטח, היא לא תאפשר להקצות מדריך לקורס שהוא אינו מוסמך להעביר וכו'
*חשוב לזכור! המורנ"ה הינה תוכנה וכמו בכל תוכנה יש לה תקלות ובאגים. על המנהל המקצועי חלה האחריות המלאה לוודא שצוות המדריכים שלו כשיר ומוסמך לבצע את כל הפעולות אליהם הם מנותבים במרכז הצלילה.

דף המדריכים הראשי מרכז את כלל הנתונים החשובים לגבי כל מדריך ובנוסף, דרכו ניתן להוסיף מדריכים לרשימה ולהיכנס ל"תיק אישי" של כל מדריך ומדריך. 

בשורה העליונה של דף המדריכים הראשי ניתן למיין את רשימת המדריכים ו/או לחפש מדריך ספציפי מתוך הרשימה ובנוסף קיים כפתור הוספת מדריך לרשימה. לחיצה על כפתור זה תאפשר לאתר מדריך במאגר הנתונים של ההתאחדות הישראלית לצלילה (CRM) ולהוסיף אותו לרשימת המדריכים של מרכז הצלילה בלי להקליד מחדש את כלל הפרטים האישיים של המדריך. 

הוספת מדריך חדש:
כאמור, אין צורך למלא את הפרטים האישיים של המדריך בכל פעם שרוצים להוסיף מדריך לרשימת המדריכים של מרכז הצלילה. את פרטי המדריך טוענים ממאגר הנתונים של ההתאחדות (CRM), כדי לקבל את הנתונים מה CRM יש לבצע אימות בעזרת 2 נתונים אישיים:
מספר תעודות הזהות של המדריך - נא וודאו שאתם מקלידים מספר בן 9 ספרות.
מס' מדריך - במקרים בהם מספר המדריך הינו בן פחות 2 ספרות (מדריכים בכירים) יכול להיות שהמערכת לא תזהה את המדריך ויהיה צורך להקליד את מספר המדריך המקורי בן 4 הספרות.
לחיצה על כפתור טעינה, תטען למורנ"ה את כל פרטי המדריך למעט 2-3 נתונים שלא ניתן לטעון מה CRM:

  • תוקף רישיון ההדרכה מהרשות לצלילה ספורטיבית: יש לדרוש ממדריך הצלילה העתק של רישיון הדרכה ולהזין ידנית את תוקף הרישיון בשדה המתאים. ניתן ורצוי לשמור את העתק הרישיון בלשונית הקבצים של המדריך.
  • תוקף ריענון עזרה ראשונה והחייאה: יש לדרוש ממדריך הצלילה העתק של אישור הרענון ולהזין ידנית את תוקף הריענון בשדה המתאים. ניתן ורצוי לשמור את העתק אישור הריענון בלשונית הקבצים של המדריך.
  • תוקף ביטוח צלילה: קיימים מקרים חריגים בהם מדריך הצלילה מבוטח שלא דרך ההתאחדות*

טבלת ריכוז מדריכים:
בדף המדריכים הראשי תופיע רשימת המדריכים של מרכז הצלילה בטבלה. בטבלה מרוכזים כל הנתונים החשובים למעקב אחר צוות ההדרכה של מרכז צלילה

  • תמונה, שם ומספר מדריך
  • מוסמכים: מספר הצוללים שהמדריך הסמיך בשנה קודמת/שנה נוכחית. זהו נתון של כלל ההסמכות שהסמיך המדריך במרכז הצלילה. יכול להיות שמדריך זה הסמיך חניכים נוספים במרכזי צלילה אחרים, אולם כדי לשמור על פרטיותו נתון זה לא מוצג. המנהל המקצועי יכול לקבל מידע נוסף לגבי מספר הצוללים הכללי שהמדריך הסמיך בעבר ע"י כניסה ללשונית הסטטיסטיקות בתיקו האישי של המדריך.
  • תוקף ביטוח
  • מדריך פעיל
  • ריענון עזרה ראשונה והחייאה
  • רישיון הדרכה

המורנ"ה תתזכר את המדריך ואת המנהל המקצועי לגבי פגי תוקף של ארבעת הנתונים הנ"ל בכל פעם שהם יכנסו למערכת, בנוסף, המורנ"ה לא תאפשר למדריך שאחד או יותר מהנתונים הנ"ל פג תוקף לבצע פעולות במערכת. עדכון תאריכי התוקף הנ"ל מתבצע בחלקו בצורה אוטומטית ע"י המורנ"ה ובחלקו בצורה ידנית ע"י המנהל המקצועי דרך מסך המדריכים ו/או לשונית הפרטים האישיים בתיקו האישי של המדריך. להרחבה בנושא כנס להדרכה בנושא פגי תוקף מדריכים.

תיק אישי למדריך:
לחיצה על שורת המדריך תפתח את ה"תיק האישי" של המדריך הספציפי. בתיק האישי 4 לשוניות:

  1. לשונית פרטים אישיים: כוללת את כלל הפרטים האישיים שקיימים במאגר ההתאחדות כולל תמונת המדריך ונתונים נוספים שייחודיים למורנ"ה.
  2. לשונית סטטיסטיקה: מסך שמציג בצורה כללית את סטטיסטיקת ההסמכות שביצע המדריך, נתונים אלו מיובאים מה CRM.
  3. לשונית חניכים: רשימת כל החניכים שהמדריך הסמיך במרכז הצלילה. לא יוצגו חניכים של המדריך שהוסמכו במרכזי צלילה אחרים.
  4. לשונית קבצים: לשונית שמרכזת את כל הקבצים הרלוונטיים שהעלה המנהלת המקצועי, כמו, רישיון הדרכה, תעודת ריענון עזרה ראשונה והחייאה, וכל מסמך אחר שהמנהל מוצא למכון להעלות לתיקו האישי של המדריך.

ניתן לקרוא בהרחבה על תיק אישי למדריך בקישור הבא שימו לב שבתיק האישי שפתוח לצפייה למדריך אין את כל הנתונים שרואה המנהל בתיק האישי שבמסך המדריכים שלו. לדוגמא, המדריך לא יכול לראות את רשימת החניכים שלו*

 

*ביטוח שלא דרך ההתאחדות - מידע חשוב!
במקרים בהם מדריך הצלילה עובד במקביל באוניברסיטה או בחברה לעבודות ימיות שמבטחת אותו, עדיף שלא יהיה כפל ביטוחים. למעט מקרים כאלה, אנחנו לא ממליצים על רכישת ביטוח צלילה שלא דרך ההתאחדות.
מעת לעת סוכנויות ביטוח צלילה מקיימות מבצעים ומציעות ביטוחי צלילה זולים יותר מזה שמוצע לחברי ההתאחדות הישראלית לצלילה. רגע לפני שאתם או המדריכים שלכם רוכשים ביטוח במחיר מבצע. בדרך כלל מדריכי הצלילה הצעירים חסרים את הניסיון שלכם ולא שמים לב לפרטים הקטנים, ולכן חשוב שתיידעו אותם שדרך ההתאחדות לא רוכשים ביטוח צלילה אלה משלמים על דמי חבר שכוללים ביטוח צליה שנתי בינלאומי ובמקרה שהם אינם מבוטחים דרך ההתאחדות, מכיוון שהם מדרכי צלילה של ההתאחדות הם מחויבים גם שחברותם בהתאחדות תהיה בתוקף ולכן הם עדיין יתבקשו לשלם דמי חבר להתאחדות הישראלית לצלילה.

כמו כן, ואף חשוב יותר, חלק מביטוחי הצלילה הזולים יותר אינם מכסים תאונות צלילה שהתרחשו במסגרת הדרכת צלילה! ולחלקם אין כיסוי לתביעות צד ג', היבט בעל חשיבות רבה למדריכי הצלילה. יש עוד מספר סעיפים טכניים חשובים שבדרך כלל לא מוכרים לקהל הרחב ווידאנו שיש להם התייחסות וכיסוי בפוליסה שאנו מציעים לחברי ההתאחדות. בכל מקרה לפני שרוכשים חשוב מאוד לקרוא ולהשוות בין הפוליסות.
ההתאחדות הישראלית לצלילה דואגת כל השנים שפוליסת ביטוח הצלילה של חברי ההתאחדות תהיה המקיפה והטובה ביותר ושהעלות של דמי חברות + ביטוח צלילה + מדריך פעיל תהיה זולה משמעותית בהשוואה לשאר ארגוני הצלילה שפועלים בארץ.

 

*הסיבה לכך הינה שהחניכים העבירו את פרטיהם האישים למרכז הצלילה, מרכז הצלילה רשאי לעשות בהם שימוש או להעבירם לעיון מדריך הצלילה אך ורק לצרכי הדרכה. ברגע שההדרכה מסתיימת אין סיבה שפרטים אלו ימשיכו להיות ברשות מדריך הצלילה. זאת ועוד, מדובר בלקוחות מרכז הצלילה וחלק מהמדריכים נעים בין מרכזי צלילה שונים ואין סיבה שפרטי לקוחות של מרכז צלילה אחד יעברו למרכז צלילה אחר.