יש מספר דרכים להגיע למסך הכניסה של המורנ"ה:
מסך הכניסה נראה כך:
בצד שמאל של פס הכותרת העליון יש כפתור שינוי שפה, דרכו ניתן לבחור בין עברית לאנגלית ולרוסית.
שדה להזנת תעודת הזהות/דרכון: יש להקליד את מספר תעודת הזהות (בת 9 ספרות) או את מס' הדרכון שהוקלד במעמד ההרשמה למערכת. שימו לב! אם בהרשמה לקורס בחרתם להירשם עם מספר דרכון לא תצליחו להיכנס עם מספר תעודת זהות.
לאחר מכן יש לבחור (ע"י לחיצה על הכפתור המתאים) האם נכנסים למערכת:
באמצעות קוד חד פעמי
באמצעות סיסמה קבועה
סיסמה קבועה: לאור הנחיות אבטחת הסייבר אנחנו נדרשים לבחור סיסמאות מאוד קשות (אותיות גדלות/קטנות/מספרים וסימנים) ולכן חלק לא קטן מהמשתמשים שוכחים או טועים בהקלדת הסיסמה, זאת הסיבה שהוספנו את כפתור הצפייה בסיסמה - העין, לחיצה על העין תציג את הסיסמה שהקלדנו וכך נוכל להבין האם אנחנו על אותיות בשפה הנכונה, האם הגופנים קטנים/גדולים או הם סתם טעינו.
שימו לב! לאחר 3 ניסיונות כניסה שגויים המערכת נחסמת. זה אומר שמכאן כבר אי אפשר לאפס סיסמה ו/או להיכנס עם קוד חד פעמי במסרון. ברגע שנחסמתם, רק אנשי התמיכה הטכנית יוכלו להתיר את החסימה, הסבר מפורט על כך ניתן למצוא בדף אני לא מצליח להיכנס למורנה
כפתור איפוס סיסמה יעביר אתכם למסך איפוס או יותר נכון שינוי סיסמה. כדי לבצע זאת תצטרכו להקליד את מספר תעודות הזהות או הדרכון שלפיו הזדהיתם ברישום למערכת ולבחור סיסמה חדשה לפי ההנחיות הבאות:
לפחות 8 תווים, שילוב של אותיות קטנות וגדולות באנגלית (a-z, A-Z) וספרה אחת לפחות.
לאחר שתלחצו על כפתור שליחה תקבלו את ההודעה הבאה וישלח לכתובת המייל שלכם בקשה לאשר שאכן אתם אלו שביקשתם לשנות סיסמה.
כניסה עם קוד חד-פעמי: כאמור, הסיסמאות הפכו להיות מורכבות ביותר ומבלבלות, לכן ההמלצה היא פשוט להיכנס עם קוד חד-פעמי.
שימו לב!
אם החלפתם מספר טלפון
או שאתם בחו"ל והחלפתם SIM
או שאתם עם E-SIM
אתם לא תקבלו את המסרונים למכשיר הטלפון שלכם ולכן עליכם לבחור באופן קבלת הקוד במייל
גם כאן ההזדהות תהיה בעזרת מספר תעודת הזהות או הדרכון שהוקלדו במעמד הרישום למערכת המורנ"ה. לחיצה על כפתור כניסה תעביר אתכם למסך כניסה עם הקוד החד-פעמי שקיבלתם.
במקביל, ישלח אליכם לטלפון הנייד קוד חד פעמי בן 4 ספרות במסרון (מסרון, לא ווטסאפ).
במסך הכניסה רשום לכם מספר הטלפון שאליו נשלח המסרון, זה מספר הטלפון שהוקלד במעמד הרישום למערכת. אם מי שמנסה להיכנס מבין שזה לא המספר, כי הוא החליף או רשם בטעות מספר אחר (לפעמים הורים שרושמים את הילדים שלהם לקורס רושמים אוטומטית את המספר שלהם במקום את המספר של הילד) אז עליו לפנות למרכז הצלילה שלו, המנהל יכול לעדכן את מספר הטלפון של החניך במורנ"ה.
אין מגבלה לכמות הכניסות עם קוד חד פעמי.
אם קיבלתם הודעה שהמשתמש לא קיים או הסיסמה שגויה אז, תפעלו לפי ההנחיות הבאות.
אני עדיין לא מצליח להיכנס למערכת!
לאיזו מערכת אתה מעוניין להיכנס? כבר יצא לי להסביר למישהו חצי שעה כיצד נכנסים למורנ"ה עם קוד במסרון ורק אחרי שביקשתי ממנו לשלוח לי צילום מסך כדי להבין למה הוא לא מצליח, הבנתי שהוא בכלל באפליקציה מצולות ולא במורנ"ה :-)
האם נרשמת למורנ"ה בעבר? היו מקרים של צוללים שנבחנו בעבר באמצעות אפליקציית מצולות וחשבו שמדובר באותה מערכת.
לעיתים נדירות יש טעות אמיתית במספר תעודת הזהות או מספר הדרכון - מקרים בהם בעת ההרשמה לקורס הזנתם למערכת מספר תעודת זהות שגוי (טעות הקלדה). תוכלו לבקש ממדריך הצלילה שלכם להיכנס למערכת ולבדוק בתיק הצולל שלכם מה תעודת הזהות/דרכון שרשומים. אם נמצא כי מספר תעודת הזהות שרשום במערכת שגוי, רק מנהל מערכת יוכל לעדכן נתון זה.